Pitch de marketing, cu spam şi spaime

24 Aprilie 2008

mi-am dat cu părerea în beseul de vineri şi a ieşit asta:

Zilele trecute, Radu Georgescu – tipul care a inventat antivirusul RAV, l-a vândut la Microsoft şi apoi s-a apucat să facă un lucru la fel de unic pentru România, un server de e-mail – a afirmat că spamul costă o companie, cu 1.000 de posturi de lucru informatizate (a se citi computere), circa 33.000 de euro pe lună, luând în calcul durata medie de 15 minute pe zi necesară ştergerii mesajelor nedorite, timp de 22 de zile lucrătoare.

„Imaginaţi-vă că aţi plăti o factură la furnizorul de internet cu 90% mai mică, pentru că cel puţin 90% din mesajele electronice primite sunt spam” – a declarat Georgescu.

Păi, nu e chiar aşa. În primul rând, avem în România numai câteva companii care să aibe peste 1.000 de angajaţi lucrând la computer, deci calculul nu este relevant la nivel de economie naţională. În medie, companiile româneşti au între 20 şi 100 de staţii de lucru informatizate – sursa informaţiei fiind mai mulţi furnizori de internet pentru astfel de companii, care ştiu ce spun. Deci „paguba” este considerabil mai mică.

Rămânând la capitolul cifre, să notăm că traficul asociat mesageriei eletronice reprezintă maxim 10% din traficul total al unei companii – spun aceleaşi surse – care trafic se facturează cu sume cuprinse între 100 şi 500 de euro pe lună. Ce internet cumpără o companie, de 500 de euro pe lună? Zece megabiţi garantat, adică echivalentul unei conducte de tip magistrală Apa Nova! Adică VPN, VoIP, streaming şi lărgime de bandă cât să încarce 99 de servere FTP şi tot să mai fie loc şi… e-mail – care, oricâte MPEG-uri, JPEG-uri, PDF-uri şi Excel-uri s-ar rula, tot nu ar face impresie administratorului de sistem.

Ei bine, factura la internet nu ar scădea cu 90%, cum a spus Radu Georgescu, ci cu 90% din 10%, cât e partea de e-mail din total acces internet.

Această argumentaţie nu urmăreşte să demonstreze că spamul nu ar fi problemă, ci să sublinieze fragilitatea oricăror calcule pe marginea muncii cu creierul. Căci extrapolarea cu cele 15 minute zilnic alocate ştergerii mesajelor este falsă: nu poţi să lucrezi la calculator în acelaşi stil în care asamblezi lacăte. Am scris acest text în zece minute, după ce timp de 30 de minute m-am gândit ce o să scriu. Spam, unde erai?

Anunțuri

Un răspuns to “Pitch de marketing, cu spam şi spaime”

  1. Emilian said

    Foarte tare! Şi foarte adevarat! 🙂

    Bine că m-am dus la ANRCTI, care avea conferinţă la aceeaşi oră.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: