Un’s-agaţă harta-n cui

22 Septembrie 2008

Mai exact, cuiu’ den dreapta, cum priveşti harta României. adicătelea, pui deştu pă Rădăuţi şi urmezi cursul superior al Sucevii, până dai de ULMA.
aia ie.

de-acolo, începe Ukraina (UKPAIHA, pentru coneseori), unde mi-am făcut poză „iola”.

Vicovu de Jos, Brodina, Straja, Falcău, Ulma – sunt numele unor comune unde a venit apa mare-mare, în iulie, şi a cărat case, gospodării. am încercat să emit un fel de jurnal, cum am ajuns, unde se mănâncă bine prin zonă… dar am rămas impresionat – şi nu-s multe ocaziile în care să mai ajung să fiu impresionat – de proporţiile viiturii.

când mi-a spus directorul şcolii din Ulma că unde stătam de vorbă, pe drumul principal, că apa fusese de un metru chiar acolo, am rămas fără vorbe. imaginează-ţi, în loc de-o gârlă de 10 metri lăţime, o mare de un kilometru luciu de apă lăţime.

p-acolo cinci directori de şcoli se încăpăţânează să facă educaţie.
am intrat în şcoli cu podele de cherestea brută, cu bănci ca-n filmele de epocă, dar situate în săli de clasă curate, în şcoli curate, cu elevi curaţi. oamenii ăia chiar sunt admirabili.

şi noi, adică Germanos, Top Birotica, am donatără mobilier general şi rechizite, iar cei de la Cefin Holding şi TNT le-au dus acolo, în patru tiruri babane. totul cu ajutorul lui Sergiu Sebeşi, de la asociaţia donum.


Lasă un răspuns

