acces de narcisism: Secmerean este chiar citat pe Mediafax

26 Septembrie 2008

Cristina Blănaru colorează mişto tonomat.wordpress.com, de unde cred că mă voi informa şi eu despre industria asta în care abia am aniversat o lună: pereu şi poblicitate.

de altfel, Cristina a comis un articol mişto despre presarii care „trădează cauza” şi sar gardul în pereu. textul e alert, mi-a plăcut, evident, pentru că sunt citat şi eu, alături de alte foste glorii (sună ca la ştirile din sport, nu?) ale presii: Simona Fîrtat, Oana Gherasim, Oana Bulexa.

şi pentru că tot m-am dat mare cu jurnalismul serios, am obţinut de la mediafax permisiunea de a-mi posta pe blog paragrafele în care sunt citat (vezi mai jos).

Dacă vrei să citeşti toată marfa, fă-ţi abonament la mediafax.biz, că ce a creat Cristina intră lejer sub regimul proprietăţii intelectuale. adicătelea nu merge cu copi-peist.

(…)
Recent trecut în rândul PR-iştilor este şi Eugen Semerean*, actualmente PR Account Manager al agenţiei V+O Communication. Eugen a lucrat în presă timp de 15 ani, începându-şi activitatea cu ştiri externe la Rompres, continuând cu lucrul în televiziune – Antena 1, Tele7abc – apoi din nou în presă, la Invest România, unde a contribuit la lansarea Banii Noştri. În cariera lui, Secmerean a mai lucrat pentru lunarul de business, Succes, al Ringier, apoi la Biz, eWeek, unde a fost şi redactor şef. Ultima poziţie înainte de a trece la PR a fost cea de editor IT&C la Business Standard. El spune că „mi-a plăcut ce am făcut. Când nu mi-a mai plăcut, am plecat”.

Pe el l-a determinat să treacă la PR conjunctura: „Loredana Vişa, şefa V+O, pe care o cunosc de pe vremea când era director de comunicare la Connex. Dar nu este prima mea aventură în PR, noutatea este că lucrez într-o agenţie”. Despre aspectul financiar, Eugen nu spune decât că „banii sunt un mijloc, nu un scop”.

Motivul pentru care Eugen Secmărean* a plecat din presă şi a luat calea PR-ului a fost că, în presa română, nu sunt cultivaţi specialiştii. „La o conferinţă de presă, m-am uitat în jur şi m-am simţir bătrân. În ţara asta, în presa asta, nu sunt cultivaţi specialiştii. Să vezi un «dinozaur» trecut de 35 de ani la o conferinţă de presă pare ceva ciudat. Prea mulţi oameni privesc meseria de reporter ca pe o chestie de începători, de juniori, dacă nu te înţepeneşti într-un birou pe care scrie «şef» se cheamă că nu avansezi. D-aia e plin de prostii prin ziare. Ai 15 ani de presă şi îţi freci coatele pe la evenimente, mai scrii ştiri? Ei bine, mie îmi place să scriu şi acum voi scrie pentru toată presa”, spune el, explicând trecerea către PR.

Relaţia dintre oamenii de comunicare şi jurnalişti „cred că e uşor mitizată. Nu-i nici jurnalistul un fel de Zeus la care trebuie să apelezi bătând mătănii şi nici PR-ul o chestiune de autoumilire pentru clienţi, să le apară comunicatele prin ziare. Facem parte cu toţii dintr-un mecanism numit «industrie», în care mai acţionează şi publicitatea, şi companiile cu interese, şi politicul, aşa că….în fine, şi jurnaliştii sunt oameni de comunicare, numai că, în timp ce ei comunică B2C, noi, în PR, comunicăm B2B”, precizează Secmărean*

Pentru că a fost ziarist şi este acum om de comunicare, Secmărean* spune că vede această relaţie „fără complexe, inhibiţii, fără fiţe şi fasoane”. El a mai spus că „pe baza propriei experienţe, cred că înainte de a face PR, orice actual «comunicator» ar trebui să lucreze câţiva ani în presă. Numai aşa clienţii ar primi promisiuni realiste, iar jurnaliştii informaţii relevante şi utile”.

Despre o eventuală întoarcere în presă, Secmărean* spune că ar reveni. „Ca să îi stresez pe cei care au răsuflaţi uşuraţi când am ieşit. E numai o chestiune de cerere şi ofertă”, spune el, adăugând şi că „s-au făcut pariuri că mă întorc în presă rapid”.

*a se citi SECMEREAN 😦

2 răspunsuri to “acces de narcisism: Secmerean este chiar citat pe Mediafax”

  1. Anca Ilie said

    Inteleg ca ai implinit o luna „de cealalta parte a baricadei”, ca sa dau si eu in limbaj de lemn. La multe inaine, la multi ani!
    Asta e din seria: o fi mai veche, dar eu abia acum am aflat – mai precis, ieri am aflat.

    S-ar putea sa ne vedem pe la conferinte curand… nu stiu… studiez, si la mine e o chestie de cererea si oferta :))

  2. Stina said

    Eh, scuze ca te-am „botezat”. A fost din rapiditate. Scuzele de rigoare 😉

Lasă un răspuns

