neşte trucuri

16 Martie 2009

subiectiv mă dă de exemplu, http://subiectiv.ro/media/fidelizarea-in-comunicarea-dintre-agentii-departamente-pr-si-bloggeri/, cu o chestie pe care eu o practic spre disperarea lui. 

dar spre siguranţa mea şi a clienţilor mei. 

pe scurt, dacă la confraţii jurnalişti trimit un comunicat fără complexe, pe principiul obligativităţii informării – că d-aia şedeam şi eu în redacţie, să încasez comunicate – la bloggeri e un pic mai altfel. adică se poate aplica legea aia naşpa pe baza căreia ANC dă amenzi pentru spam.

paranteză: dacă există vreun jurnalist care consideră că nu mai doreşte comunicate de presă, are dreptul şi obligaţia să anunţe în mod explicit emitentul comunicatelor asupra acestui lucru. mă rog, în cc ar trebui trecut şi redactorul şef 🙂

dacă eu trimit la bloggeri acelaşi comunicat de presă aşa şi gata, atunci mă pot trezi că bloggerul X depune la ANC o reclamaţie pentru mesaj comercial nesolicitat. 

şi atunci, spre disperarea multora, de fiecare dată trimit înainte un mesaj cretinoid în care cer permisiunea punctual pentru comunicatul cutare. 

da, e agasant să primeşti un asemenea mesaj a doua oară, a treia oară, după ce ţi-ai dat acordul de fiecare dată… ştiu că poate fi enervant să NU primeşti comunicatul dacă nu ai dat reply cu aprobarea explicită…

dar până nu voi avea un acord scris, cu şteanpilă şi mâzgăleală cu pixul albastru cu un proprietar/adminstrator de blog, tot voi munci de 20 de ori pentru tot aia: un comunicat la blogul 1, un comunicat la blogul 2, un comunicat la blogul 3 şi tot aşa. 

ca să respect legea. nu îi mai ştiu numărul, dar aşa eu mă simt în siguranţă, iar clienţii mei vor fi scutiţi de neplăceri, pentru că şi pi-ar-ul, ca orice biznis, e reglementat la noi de nişte legi cât se poate de… respectabile. 

 

şi ca să răcoresc un pic dezbaterea legată de comunicarea cu jurnaliştii vs comunicarea cu bloggerii, nu am niciun text special pentru bloggeri. nu e cazul. ce primeşte un jurnalist, primeşte şi bloggerul. pentru că textul reprezintă punctul de vedere oficial al clientului. la rândul său, fiecare este liber să interpreteze/rescrie cum îl/o taie capul. riscul meu 🙂

2 răspunsuri to “neşte trucuri”

  1. Piticu21 said

    Nu, mie imi chiar place.

    Si … uneori vreau sa primesc comunicate, de fapt pe ale tale le apreciez. Dar pentru restul … daca m-ar agasa cu prea multe le-as putea sterge imediat.

    Plus ca abordarea ta nu e aceeasi in fiecare comunicat. Deci … e de bine 😉

  2. secmerean said

    multumesc de apreciere
    in tot ce fac, incerc sa NU fac ceea ce nu mi-ar place sa mi se faca.

    incearca sa spui asta repede de cinci ori 🙂

Lasă un răspuns

