Shee dacha twitterii dezlantzwee Jihadul contra presei?

8 Aprilie 2009

mi-a venit ideea asta cititind tunetele şi fulgerele lui Zoso despre modul în care Antena3 a preluat imagini şi informaţii de la iutub şi de pe tuităre

fostul meu şef-coleg Vlad laudă o redacţie că a citat copios tuitărele, citez de pe blogul său: „doi redactori n-au făcut altceva decât să urmărească TwitterFall, Monitter, YouTube şi Flickr, în căutarea informaţiilor la prima mână. Acesta e un câştig sigur.” pentru cine?

ei bine, în ziua protestelor de la Chişinău, am avut o treabă de făcut care a necesitat să zac toată ziua lângă un detepist (caută pe uichipedia, dacă nu ştii ce-i ăsta), cu un teveu în stânga, unde am urmărit o zi întreagă transmisiile Antena3 şi Realitatea TV. şi cum la R se dezbătea cam mult, am stat pe A3, unde curgeau imaginile şi informaţiile la marea artă. 

Nu îmi aduc aminte să fi auzit la A3 cuvântul „tuităr„. evident, erau „surse din capitala ….” etc. 

faţă de disputa de azi, dintre cei doi bloggeri pe care îi respect, eu am o nelinişte: televiziunile şi, prin urmare şi eu, au cam început să se bazeze pe „gura lumii”, preluând copios informaţii din orice surse. problema este aşa: Şi dacă norul acesta de blogări, tuitărişti, soşălmedia activişti şi ce naiba mai bântuie spaţiul virtual, dezlănţuie Jihadul împotriva presei, lansând o fumigenă meseriaşă, un fel de e-1 aprilie? aşa, ca răzbunare pentru preluările fără citarea sursei 🙂

că tot a fost creat reflexul, nu de alta…

Editat ulterior: se pare că au fost chiar lansate fumigene, cum a fost aia cu elicopterul, am auzit-o la antenă şi apoi am aflat, brausând pe bloguri (scuze că nu dau sursa, nu îmi mai aduc aminte), că a fost la mişto… pentru mine, după 15 ani de presă, este uşor de neînţeles de ce, pentru o ştire bombă, nu este citată sursa, ar fi practic un disclaimer pentru jurnalist… SURSA, oameni buni! când dai la o televiziune cu Xmilioane de telespectatori ROMÂNI că lui Voronin i s-a pregătit ELICOPTERUL, ar fi bine să ai o sursă beton saumăcar  să spui cinstit că „potrivit unui mesaj care circulă pe unul din canalele de comunicare digitale extrem de populare se spuen că cutare”. asta dacă nu vrei să pronunţi tuităr. în fine…

4 răspunsuri to “Shee dacha twitterii dezlantzwee Jihadul contra presei?”

  1. […] decaderea jurnalismului? Cat de lipsit de soluţii sa fii sa cauti confirmari pe twitter? Secmerean are dreptate. Si Bety Blegu. Tags: jurnalism, new media, […]

  2. […] Shee dacha twitterii dezlantzwee Jihadul contra presei? […]

  3. […] fapt, nu a fost altceva decât un scurt jihad dezlănţuit de un bloagăr împotriva jurnaliştilor, că tot nu citau […]

Lasă un răspuns

