Bibane, nu te strânge patu’?

14 Septembrie 2009

… a fost întrebarea pe post de bună dimineaţa urlată în urechea personală de un ţigan enorm, cu chipiu verde pe o ureche şi nişte trese galbene: tovarăşu sergent, care avea să fie Dumnezeul meu timp de 4 luni la UM02374, undeva pe şoseaua Alexandriei, dincolo hăt de cimitirul Ghencea.

Mi se face greaţă şi azi când îmi aduc aminte. Primele 24 de ore de servit patria au fost un coşmar copleşitor, în care valiza de lemn mi-a fost descuiată  – şi pentru proteste am mâncat şi-un toc de bătaie – şi toate lucrurile furate… mă rog, aproape toate: am mai rămas cu aparatul de ras, dar fără lame, am rămas cu bucata de pâine, dar checul, ceapa şi bucata de slănină au plecat şi tot aşa. Apoi am plâns şi mi-am prins nasturii de la veston cu sârmă, că se pare că toţi retardaţii cu trese aveau fix distracţia asta: să îţi demonstreze ce soldat prost eşti de nu poţi să îţi coşi nasturii ca lumea…

Acolo am învăţat ce înseamnă umilinţa, ce înseamnă să îţi fie frică cu adevărat, de un nimic cu trese. Pentru că două luni mai târziu, atunci când tovarăşu’ sergent a primit o permisie, l-am văzut echipat civil, lipsit de însemnele puterii sale cazone: cămaşă albă, pantaloni negri şi în picioare, pantofi cu toc înalt, gen ciocatele ţigăneşti purtate prin anii ’80 prin mahalale. Arăta fix ca un nimeni. Nici nu l-am recunoscut, din prima…

Atunci am avut prima mea revelaţie post-copilărie: să moară ăla care mai zice că haina nu-l face pe om!

2 răspunsuri to “Bibane, nu te strânge patu’?”

  1. H8r said

    ce bine-mi pare ca nu am facut armata !

  2. secmerean said

    nu ai perdut ni-ica

Lasă un răspuns

