Exerciţiu de sfidare

1 Octombrie 2009

Dacă nu mai pot merge, mă târăsc. Dacă pot mai mult, alerg, săr, dacă nu, atunci fac pasul piticului. Important este că nu mă opresc. Nu.

Da, eu evoluez. Nu stau înţepenit. Nu m-am născut aşa sau pe dincolo, n-am primit moca nimic şi în general, urăsc puturoşii. Şi îmi mai place să mă bag acolo unde e tropăiala mai intensă.

Ăsta e un mesaj pentru eşuaţii profesional, pentru rataţii care au dispărut în cerculeţele lor de pretenari aprobaci, pentru javrele care nu trăiesc din salariu, dar latră la ăia care merg la un salariu mai mare.

Nu… Nu muriţi, bă! Trăiţi, bă, eşuaţilor, trăiţi să mă vedeţi reinventându-mă şi progresând! Hai să văd un moralist pe piaţa reală a muncii, un cavaler d-ăsta apocaliptic plin de băşini şi aere de importanţă, vorbind preţios, dar fără plasa de siguranţă a moştenirii de la gran’maman!

Să vă văd, băi eşuaţilor, cum ieşiţi din deşertul vostru înţepenit într-un iluzoriu îngheţ. Nu, nu e îngheţ – e lene în stare pură, esenţă de zacere, kernel pe puturoşenie, ce mai, e pre-moarte.

Mă invidiaţi? Sigur, eşuaţii şi aprobacii lor vor spune NUUUU, noi nu! Da, puţe cu urechi, invidiaţi-mă şi urâţi-mă, că aveţi de ce:

am fost redactor şef peste două reviste şi cât le-am condus eu, au fost pe plus. Asta s-a văzut în reclame – şi mă doare-n papuc de contraargumente. Apoi, în loc să zac în faţa calculatorului, mi-am inventat un joc adevărat, împreună cu alt bezmetic idealist, şi mai înjurat şi invidiat pentru succesul lui.

După aia am încercat în pi-ar şi am eşuat. Da, prima dată n-a mers. M-am scuturat de praf şi am mers mai departe. Am mai inventat o revistă, din nimic şi cu nimic altceva decât un pix, un carnet şi mintea mea. Da, încă odată: invidiaţi-mă, eşuaţilor!

Şi mai invidiaţi-mă că am fost editor la Business Standard, şi mai invidiaţi-mă că am fost jurnalistul IT al anului  în 2001, invidiaţi-mă că în loc să zac fetid într-un bârlog anonim, mă urc mereu la lumină.

Eşuaţilor, mai invidiaţi-mă că sunt ce sunt, că muncesc 12 ore pe zi, în timp ce pentru voi o pană a liftului strică ziua, invidiaţi-mă că sunt în mijlocul acţiunii, că o ard acolo unde o ard toţi cei care contează şi al căror nume este pe buzele tuturor.

Şi da, rataţilor, vă mulţumesc pentru fierea vărsată. Îmi confirmaţi că am făcut bine. Îmi confirmaţi că am evoluat, că nu am rămas înţepenit în acelaşi deşert fleşcăit şi lipsit de orice perspectivă. Îmi confirmaţi că trăiesc şi, mai ales, că trăiesc bine, mai bine ca voi. Mersi, vechiturilor!

Bă, ştiţi ce mişto se vede dacă ridici un pic capul?

4 răspunsuri to “Exerciţiu de sfidare”

  1. popanu said

    Oho..da esti olecutza suparat. Asta-i doar un exercitiu?

  2. Imi place gandirea! Nu stiu ce-ti veni, dar gandesti bine. Parerea mea… Si iar imi vine sa zic ceva de bloguri :). In mod normal n-ai fi zis-o pe asta live. De ce?
    Si crezi ca aia cu care vorbesti tu inteleg ceva din asta? Daca nu-ti racesti gura de ce sa tocesti tastatura? Poate ma lamureste si pe mine cineva si atunci n-o sa mai fiu blogofoba ;))

  3. Dan Popa said

    Abia astept sa-mi explici de unde atata suparare 😉

    Si fi sigur, toate specimenele fara preocupare, vor avea de suferit. 🙂
    Succes!

  4. UPDATE: Acum ca am aflat de unde ti se trage imi pare rau sa citesc asta. Inteleg ce vrei sa spui tu, o traiesc pe pielea mea. Dar admit ca exista adevar si de partea cealalta, stiu ca o exista o parte valoroasa din noi care moare. Si ce simt in fiecare zi? Ca nu sunt libera…e frustrarea de a fi sclav.E un soi de pact cu diavolul pe care nu il pot rupe, nu-mi permit. Nu le poti avea pe toate. Asta e ce am ales si nu-i pot condamna pe cei care nu gandesc ca mine. Si nici nu cred ca e o dovada de impacare cu sine sa ii injur.

Lasă un răspuns

