Şi totuşi… Geoană

4 Decembrie 2009

Din raţiune.

Din supărare pentru impozitul forfetar introdus de premierul Boc, omul lui Băsescu, impozit care mi-a scos din buzunar 5.000 de lei – pentru închiderea unei firmuliţe benigne, fără nicio activitate.

Din frică de viitorul în care noul preşedinte Băsescu, tot singur cu al său PDL, va arunca ţara în cel de-al treilea an electoral, într-un război politic vecin cu cel civil, într-un meci în care eu, cap de familie, nu vrea să mă văd.

Vreau linişte şi un mediu economic neutru.

Lui Geoană i se spune Prostănacul, dar a reunit toate partidele – mai puţin pedeleul – într-o coaliţie susţinută de multe nume ale economiei. Şi apropos, marele contract cu ruşii, anunţat de Băsescu live joi seară, despre care Geoană nu ştia nimic, este încheiat cu marele Shogun – un vechi apropiat al lui Băse şi singurul condamnat în dosarul flote, după cum am auzit la radio realitatea fm. Hai că asta cam pute…

Prea le-a brodit şi înnădit pe toate Geoană, de-a lungul lunilor din urmă,  în timp ce Băsescu a rămas singur cu câţiva vechi susţinători. Teamă mi-e că aşa ar putea fi în următorii cinci ani.

Plus, mie mi se pare de-a dreptul bizară vizita lui Geoană în miezul nopţii la Vântu. Are un subînţeles care ne scapă acum la toţi, mi-e teamă. Prea a fost evidentă, prea a fost fotografiată imediat, prea era unsă cu miere pâinea. I-am urmărit cu atenţie figura când a fost întrebat de Băsescu de unde va avea banii să relanseze economia.

În ochii lui Geoană scria „nu poci să spui”. Deci, e ceva putred în Danemarca.

Şi în final, să lăsăm cifrele cincie să decidă. FMI a declarat clar şi sec că fără guvern, nu pupăm banii. Europa a zis că fără banii FMI, nu vedem banii europeni. Geoană preşedinte înseamnă premier aproape garantat – da, aproape aş paria că guverul Johannis nu ţine nici 6 luni – dar poate pentru prima dată în istoria de după 1989, mai toţi ne punem problema ce vom face în următoarele 2-3 luni, nu la vară.

Şi mai e ceva. Băi, dacă e democraţie, hai să profităm de dreptul la alternanţă al oamenilor la conducerea ţării.

Îmi pare rău. Educaţia, felul meu de-a fi, inima, îmi spun să votez cu Băsescu.

Raţiunea, educaţia şi statutul de cap de familie îmi dictează să votez cu Geoană.

Am îmbătrânit şi nu mai am chef să joc pac-pac.

spor la vot…

2 răspunsuri to “Şi totuşi… Geoană”

  1. nostradama said

    este multe…este grele…
    e o adevarata nebunie. Peste tot se vorbeste de politica. La mine in familie s-au pus bazele a doua tabere. Una intitulata: PRO BASESCU! una PRO GEOANA!
    Eu m-am nimerit pe teren neutru. Pentru ca ambii imi par la fel de putrezi, de falsi si cu multe lipsuri.
    M-i se aduc argumente de ce ar trebui sa il votez pe ala si nu le celalat. Ce imi ofera unul, ce imi ofera altul…
    Promisiuni…
    E primul an in care votez. Si simt ca e o decizie dificila. Cred ca ma voi decide in cabina de vot, unde voi da cu banul…
    Sau…
    Da. Dificil.

  2. secmerean said

    AI dreptate, nu este niciunul mai bun – la „golaveraj”, să spunem.

    Unul e mai jmeker, altul e mai bazat cu gaşca…

    Dar până la urmă, eu merg pe principiul alternanţei la putere.

Lasă un răspuns

