Indicativ Ştefan cel Mare

17 Decembrie 2009

Este ora 22:04 şi îmi aduc aminte că acu’ fix 20 de ani suna alarma în UM02374, o unitate militară oarecare situată pe câmpul de la sud-vest de Bucureşti, pe drumul spre Măgurele.

Indicativul a fost Ştefan cel Mare. Am stat două ore d-ampulea pe platoul unităţii, apoi turma de pifani a fost îndreptată spre magazia de armament. Atunci m-am speriat: am primit flintele cu baionetă rabatabilă în patru muchii, alea cu care făcuserăm instrucţie în toamnă, şi pe al căror încărcător era gravată misterioasa cifră „1939”.

Până spre dimineaţă – când am predat flintele înapoi şi ne-am cărat la somn – am stat ca oile pe platou, înţepeniţi de frig, năuci de câte ţigări am fumat – uluitor, ofiţerii ne-au încurajat chiar, pentru prima dată, să ne aprindem ţigările în formaţie – şi şi mai năuci de „ştirile” de spaimă.

Aşa că pe 18 decembrie, cam pe la 4 dimineaţa, aveam conturate – noi, trupele amatoare române de la UM023474 – următorul tablou geopolitico-militar:

1. eram în război nedeclarat cuUngaria, a cărei armată invadase România;

2. o coloană de tancuri ungureşti ocupase deja Timişoara şi se îndrepta acum spre Arad;

3. Atacul asupra Timişoarei avusese loc cu o seară înainte, când comandouri ungare, camuflate în civil, fuseseră paraşutate din avioane silenţioase, vopsite în negru, şi semănaseră dezordinea în oraş;

4. elemente declasate, antisociale, se aliaseră cu comandourile astea şi spărseseră nişte vitrine din centrul Timişoarei;

5. din Oradea şi Satu Mare se auzeau motoarele tancurilor ungureşti duduind de peste frontieră, în aşteptarea ordinului de atac;

6. Batalionul nostru – căci noi pufarezii de la UM02374 făceam, ca număr, un batalion cică – urma să fie trimis la Păuliş, unde urma să săpăm tranşee şi să oprim cu orice preţ înaintarea tancurilor ungare, exact ca în 1944 – mă rog, atunci fuseseră alţii…

7. Marea unitate militară de la Lipova – orice român care făcea armata oriunde în ţară ŞTIA că la Lipova e mama tuturor unităţilor militare din România – tocmai fusese distrusă într-un atac fulgerător executat de 200 de tancuri ungare. Asta a fost un fel de breching-niuz, spre dimineaţă…

Băi şi mi-era o foame…

Lasă un răspuns

