Beţie de teorie

20 Noiembrie 2010

Vineri seară am tras o beţie cum nu am mai experimentat de mult – cam de când brausam pe veşnicele plaiuri ale jurnalismului, numai că atunci serveam altceva, mai tare şi mai sec.

Acu’ însă am servit Teorie, să spunem ceva de genul „căpşunică”, demidulce la început, amăruie la finalizare, parfumată baroc, într-un ambalaj cam najpa, să recunosc, dar de mare fiţă. Băuturică luuungă, de supt cu mare dichis în vreo bombă de fiţe, cu ochii dupe gajice.

Ceea ce m-a făcut praf însă a fost amestecul de zemuri. Dacă rămâneam numai cu Căpşunica, era cum era, numai că am amestecat-o, fără să-mi dau seama, cu un vin trezit, orfan de oenolog, maturat probabil în butoaie de plastic şi stors din cine ştie de amestec de boască uitată în teasc cu vreun rest de borhot de fructe părăsit până şi de drosophila melanogaster, totul tras cu zacăr, să-i crească fals tăria – chit că asta se lasă cu capete crăpate de durere, după aia. În Oltenia, i s-ar fi spus Cărţălău.

Ioi, cum ar fi spus bunica, am amestecat Căpşunica aia luuungă cu Cărţălăul ăla antipatic, acru şi tare ca naiba şi de atunci sufăr ca un cânie. Mă doare capul de la Teoria aia de numa’ numa’.

Probabil că muream în comă alcohoooooolică dacă nu serveam în seara aia, vineri vă spusei, măcar un picuţ de Practică – o pizza specială, al dracului de condimentată, gen d-aia de chemi pompierii când o evacuezi a doua zi – cu de toate: brânză Clientella, salam Socmed, şuncă Visitors’, mult sos Co-Ment şi felii de fructu’ pasiunii.

Morala poveştii îi simplă: Teoria te-mbată şi te lasă cu capul greu şi picioarele moi, dacă nu mânci şi ceva Practică, să-ţi ţină de foame.

Lasă un răspuns

