Prevedere

1 Ianuarie 2011

Astăzi de dimineaţă, pe la 10, veneam dinspre Herăstrau (Arcul de Triumf, pe la Caşin) înspre Mihalache. Am văzut de departe că aveam „verde” la intersecţia str. Alex Constantinescu cu Mărăşeşti.

Dar am pus frână şi am încetinit până pe la nici 20 kmh, fără să am vreun motiv evident: drumul e bun, uscat, trecerea la nivel cu tramvaiul 41 este surprinzător de bună, eram practic singur pe drum, din sens opus nu venea nicio maşină care să fi făcut stânga. Pur şi simplu, am călcat frâna cu convingerea că legile lui Murphy se aplică taman atunci când aparent nu există nicio condiţie pentru producerea vreunui dezastru.

Brusc, o dacie 1300 albă cu număr de Prahova şi „mămăligă” la ferestre a trecut prin faţa mea, la numai câţiva metri, gonind înspre Piaţa Presei. Am văzut că retardul de la volan privea fix înainte, agăţat tot de volan, în timp ce ăla din dreapta a întors capul uluit spre mine. Nici eu şi el cu atât mai puţin nu am apucat să frânăm. Nu înţeleg cum de nu a văzut că avea roşu…

Am o singură nedumerire. Dacă nu frănam… oare intram eu în cazanul de Prahova sau intra el în mine? Hai cu mecanica şi forţele de frecare!

Acum fix şase ani, deci tot în prima zi a anului, în aproape acelaşi loc, dar un km mai înspre piaţa Domenii, am scăpat într-un mod identic dintr-un accident care a implicat altă maşină.

Veneam tot dinspre Arcul de Triumf însă, ca niciodată, am încetinit undeva înainte de a ajunge în dreptul pieţei Domenii. Drumul era liber, uscat, perfect, însă am încetinit, tras dreapta şi Pasatul din spate a trecut de mine.

Eu aveam cam 40, Pasatul a urcat probabil la vreo 70-80, când brusc, dinspre strada Stâlpeanu (pe atunci nu era sens unic dinspre Constatinescu) a iesit un Tico. Pasatul a izbit Tico în roata stânga faţă, iar din cauza impactului, Tico a fost aruncat în aer, a făcut două piruete spre dreapta şi a căzut pe plafon, cu roţile în sus.

Pasatul a luat-o spre stânga, după impact, a rupt gardul metalic de pe scuarul de la mijlocul străzii şi s-a oprit într-un canal sau ceva de genul acesta.

Scor:

La volanul Tico era o fătuţă începătoare, care nu a văzut triunghiul de „cedeaza” şi pe chestia asta s-a ales cu capul uşor crăpat şi ceva vânătăi. Cei doi flăcăi cu care era în găoace nu au avut nimic vizibil – eventual nişte vânătăi. Niciunul nu purta centura…

La volanul Pasatului era o tanti, în dreapta soţul. Tanti s-a ales cu gâtul scrântit, din cauza airbagului care s-a deschis şi i-a dat capul pe spate… că doamna nu purta centura de siguranţă.

Eu am pus „avariile”, şi cu picioarele tremurându-mi ca naiba, am tras pe dreapta, am scos din viteză – trecătorii deja îi scoteau pe accidentaţi din maşini, toată lumea se putea ţine pe propriile picioare. Şi atunci, ca şi acum, m-am întrebat: de ce am simţit nevoia să frânez, în ciuda inexistenţei vreunui motiv măcar circumstanţial?

Batem un pic câmpii despre premoniţii şi alte subiecte de Discovery Channel?

3 răspunsuri to “Prevedere”

  1. zalex said

    Cam asta-i momentul propice producerii unui accident: cand crezi că eşti singur pe stradă. Pentru frâna de anul ăsta am o explicaţie: experienţa de anul trecut; dar pentru cea de anul trecut nu prea… 🙂 Să aibă ceva legătură cu intuiţia… masculină???

  2. secmerean said

    poate intuiţia „şoferină” 😀

  3. Bazilide said

    Are legatura cu faptul ca esti un sofer corect si prident care nu trece pe rosu. Undeva in your mind a existat gandul ca dupa verde apare rosu si ca nu e bine sa intri in intersectie accelerand si eventual sa tragi o frana brusca in fata semaforului.
    Opusul tau este genul de idiot care crede ca rosu la semafor e doar asa orientativ si daca el nu vede nicio masina asta inseamna ca si poate sa treaca. Din pacate, raportul este de 3 idioti la unul ca tine si tinde sa creasca.
    Ieri dimineata am stat in spatele unui Logan alb care se tara cu 40 kmph. OK, am zis omul nu se grabeste, este Duminica totusi. La primul semafor, pe motiv ca intersectia parea libera, idiotul a accelerat si a trecut pe rosu.

Lasă un răspuns

