Fată, nu uita cine ţi-a dat dreptul de a te pişa pe el de vot

27 Mai 2014

Revin obsesiv la poza cu fata aia cu tricoul pe care scrie „Mă piş pe el de vot”.

Acu’ 25 de ani îmi tremurau chiloţii cazoni pe mine încercând să fac pe eroul într-o revoluţie printre ale cărei idealuri se număra inclusiv dreptul la vot universal general.

Ştii, păpuşă cu berica în nas, acu’ 25 de ani, nişte copii de vârsta ta au murit şi alţii au fost schilodiţi şi alţii au rămas fără taţi tocmai pentru ca tu să ai dreptul să umbli pe stradă purtând un tricou pe care scrie „mă piş pe el de vot”.

Să nu uiţi asta.

E singurul lucru pe care nu ai dreptul să îl faci: să uiţi.

Daţi postarea asta mai departe, poate o găseşte cineva să i-o dea la citit. Desigur, ăia care au murit în decembrie 1989 i-au asigurat inclusiv dreptul de a pişa pe opinia mea.

Dar zău că a meritat!

70 răspunsuri to “Fată, nu uita cine ţi-a dat dreptul de a te pişa pe el de vot”

  1. dynamytejon said

    Reblogged this on UN TARAN,DAR CE TARAN! and commented:
    Acum 25 de ani,imtr-un „DECEMBRIE banal”,s-a murit pentru ca unii ne-nascuti sa poata azi sa se pișe pe vot ?

  2. aduxyz said

    Nu e berică, fată, e fresh de portocale bio în pahar de hârtie reciclată, da?

  3. Nu fi rău!
    Fata a vrut să spună că se pișă pe ea de la atâta bere, dar n-a găsit cuvintele potrivite. 😀

  4. titi piratu said

    rebespierre revoltat de o poza… nu incerca sa-i responsabilizezi pe altii acum pt ce-ai facut tu acu’ 25 ani 😉 😀

  5. Madalina said

    Din experienta mea de incercari esuate de a imi convinge prietenii sa mearga la vot, iti spun cu parere de rau ca nu asta este perspectiva potrivita. Degeaba ii convingi tu ca oamenii si-au dat viata pt. ca noi sa avem dreptul la libera exprimare, opinie si vot. Nu ii intereseaza trecutul. Ce trebuie facut este sa le aratacam ca:
    1. Ii priveste si pe ei. Direct sau indirect, mai devreme sau mai tarziu, ii va afecta!
    2. Or fi ei toti politicienii o apa si-un pamant, dar unii sunt mai mult o apa si altii mai mult un pamant. Diferenta dintre raul cel mai rau si raul cel mai bun poate face diferenta intre trai decent si saracie, libera exprimare si cenzura, libertate si oprimare.
    3. INCA nu s-a ajuns la situatia in care votul nu conteaza. Inca nu…

    Da, iti ia vreo ora din timpul liber sa mergi la vot. Ba chiar mult mai mult ca sa te documentezi inainte (ca daca mergi si votezi aleatoriu risti sa faci mai mult rau decat bine). Dar investesti in viitorul tau si cel al copiilor tai! In batranetea ta ceva mai lipsita de griji! In libertatea ta!

  6. adu said

    @Madalina tind să cred că n-ai înţeles mesajul articolului. n-ai trăit ca adolescent sau adult înainte de ’89, aşa e?

  7. Ion said

    Eu o sustin pe tipa. Si eu ma pis pe el de vot. N-am de ce sa votez. Pe cine? Doar de dragul „indeplinirii unui drept cetatenesc”? KKT. Sunt toti la fel. As arunca smoala incinsa in sala de plen.

    Mi-am luat gandul ca politica/rahatii de politicieni mai pot face ceva pentru tara asta/ pentru mine, ma descurc si singur.

    De abia astept sa ii ud lu’ iliescu/basescu/ponta florile de pe mormant.

  8. Adrian said

    Eu îi dau fetei și dreptul de a uita. De fapt nici n-am cum să-i impun să țină minte. Sper doar ca aceia care au uitat să nu aibă puterea de a-mi influența prea mult viața. Iar dacă nu votează, cu atît mai bine.

  9. Cristina said

    […] mândră un tricou cu declaraţia asta, să vadă toată lumea. Dacă stai s-o gândeşti la rece, e dreptul ei să se pişe pe vot. Tocmai pentru că nişte oameni au murit acum 25 de ani, fata aia acum are […]

  10. Marius said

    Acum 25 de ani nu a fost Revoluție asta sa fie clar. A fost o lovitura de stat in urma carea au rezultat victime, O lovitura de stat data de astea pe care dumneavoastră vreți sa ii votam noi.
    Nu au fost Teroriștii nu a fost securitate etc. A fost doar dezinformare si multă prostiie.
    „Revoluționarii” care au luptat cu arma in mana au fost niște oameni mediocri sa nu zic cretini. Au scăpat la arme si au început sa tragă in tot ce prindeau pentru ei totul era plin de teroristi.
    Nenorociți care au mâncat la cacat pe micile ecrane si au făcut revoluția la tv tot revolutionari ii numiti in loc sa cereti sa fie inchisi.
    Da si eu m-a pis pe votul la care am dreptul si asta pentru ca e același vot ca înainte de 89
    Cei ce au murit la „Revoluție” sunt victimele unei lovituri de stat mascata cu sângele unor omeni nevinovati aflați acolo fără voia lor.
    Deci avem martiri victime sau cum vreți sa Spune-ți dar nu revolutionari
    Nu mai mascații masacru din 89 in spatele Revoluție

  11. Calin said

    „Dar ce-am facut si ce-a urmat
    Pe mine foaaaaarte m-a mirat”

    Cam asa zicea melodia „38” a Pasarii Colibri, in interpretarea inegalabilului Florian Pittis.

    Ce s-a vrut in decembrie 1989 si ce a urmat sunt doua chestii complet diferite. S-a vrut libertate, s-a vrut democratie, s-au vrut multe. A urmat, insa, aceeasi Marie cu alta palarie, comunistii convinsi de pana atunci devenind peste noapte, cu largul concurs al populatiei confuze si credule si gratie ignorarii cu bunastiinta si multa reavointa a articolului 8 de la Timisoara, capitalisti feroce. Odata cu aplicarea amintitului articol ar fi pierit si dreptul de a te pisa pe dreptul de vot. Neaplicandu-se, insa, iata ca ne cam gasim acum in situatia de a avea de ales intre aceleasi lepre pe care pe atunci eram obligati a le alege. Si atunci, sa nu te pisi pe el de drept de vot?

  12. esti prea frustrat said

    haide boss culca-te ca te depaseste situatia

  13. Local said

    VOTUL NUL NU ESTE O SOLUȚIE! Votul nul este o participare la mascarada sistemului democrației pervertite legitimându-l prin prezență! Un sistem care se bazează pe o participare sub pragul de 50% nu are nicio legitimitate și se justifică răsturnarea lui prin orice mijloace deoarece este nereprezentativ.

  14. secmerean said

    Bravo 😀

  15. Radu Sorin Photography said

    Votul este un drept, nu este o obligație. Democrația presupune dreptul de a te pișa pe el de vot atunci când candidații sunt niște gunoaie. Sunt convins că nu a vrut să se pișe pe semnificația votului sau pe sacrificiul făcut de cei care s-au sacrificat la revoluție. Cei care au murit în 1989 sunt convis că nu au făcut-o ca să fim conduși de gaști de mafioți. Da, anul ăsta și eu m-am pișat pe el de vot…. Și știi ce…. este posibil ca cei care au murit la revoluție să fi votat în locul nostru, a celor care ne-am pișat pe el de vot.

  16. secmerean said

    Corect, mii de soldati frecau menta prin cazarmile din jurul Bucurestiului si la televizor urlau isteric sa vina populatia sa apere televiziunea.
    Eu nu sunt revolutionar si nici nu am fost. Am fost soldat. Atat.

  17. secmerean said

    Vezi, tocmai asta e problema. E ca si cum am spune ca ne pisam pe ea de independenta. Ne pisam pe ea de tara cat o fi de corupta. Cateva zeci de mii de romani, ca mine, ca tine, au crapat prin santuri pentru independenta, pentru unire si asta nu trebuie uitat.
    Am citit undeva ca daca vrei sa futi un popor, ii furi/rescri istoria. Ii stergi identitatea. Ramane o masa de manevra, c-o bere in mana si tricouri sexoase.

  18. secmerean said

    Tocmai ti-a influentat viata. La fiecare vot al unui lobotomizat de-al baronilor, un vot ne-exercitat al unuia care cica gandeste este un 0-1. Daca din 100 de prosti si 100 de destepti voteaza 20 de prosti si 10 destepti, ghici cine va fi liderul?

  19. secmerean said

    Felicitari. Ca tine, singuri, mai sunt o mnultime. Forta idiotilor sta in gregaritate, in spiritul de turma. Iar turma aplatizeaza tot si oricat de bun ai fi singur, singur te vor izola sau asimila. La nivel micro, e ca si cum te-ai duce singur intr-o satra.

  20. secmerean said

    De ce nu? Hai bagam una mica despre conflictul dintre generatii 😀

  21. octav said

    Sunteti cu totii conectati la realitate cat niste copii de 3ani.. poate o fi bine pentru psihic..mda.. insa in cazul asta, nu va mai erijati in lideri de grup…care grup o fi ala. Silviu, votul ala al tau conteaza exact cat conta in congresele pcr ce scria fiecare pe buletinul ala… iesea tot cine trebuie in „unanimitate”… atunci se dicta de la moscova si beijing. Acum se dicteaza de la Washington, Jerusalem si bruxelles…
    PS: si eu am fost la casa radio, la televiziune si in piata in ’89… nu ca militar, din obligatie si sub juramant (?!) , ci de prost, de bunavoie, manipulat intr-un mod rudimentar pt vremurile astea, cand metodele sunt mult evoluate… vezi postarea ta de mai sus si opiniile turmei…:(

  22. alin said

    Aia a fost revolutie la fel mult cat votul tau conteaza. Mai bine dormeai decat sa te fi apucat de scris.

  23. Mugur said

    Si eu tot asta faceam acum 25 de ani, ceea ce ai facut si tu (dupa cum spui, daca nu doar te lauzi) dar stii ce, acum fac fix ce face fata aia. Iar daca tot vrei sa te bati cu pumnul in piept, treaba sta fix pe dos, ai luptat nu ca sa aiba dreptul ea la un „vot universal general” (definitie pe care doar mintea ta o poate patrunde) ci tocmai ca sa aiba dreptul sa nu mearga la vot. Daca chiar ai varsta pe care pretinzi ca o ai, ar trebui sa stii ca pe vremea aia era o mare problema sa nu mergi la vot.

  24. adu said

    @Mugur pe bune? ce problemă era dacă nu mergeai la vot? e ca şi cum ai spune că era o problemă dacă nu colaborai cu securitatea. unii n-au colaborat şi n-au păţit nimic. la fel, unii n-au votat şi n-au păţit nimic. diferenţa fundamentală între votul de atunci şi cel de acum e că acum poţi să şi gândeşti înainte de a pune ştampila. a, că nu ai pe cine s-o pui, că poţi să alegi în a vota multiplu sau a nu te duce deloc, asta e altă poveste. dar e un mit ăsta că „pe vremea aia era o mare problema sa nu mergi la vot”

  25. adu said

    *poţi să alegi ÎNTRE a vota multiplu

  26. Danny said

    @adu : foarte bine punctat, aprob si sustin !

  27. saed said

    sa ma pis pe el de vot! asa zisa democratie e o mascarada, o interfata prietenoasa pentru un sistem feudal care a exista inca si va exista mult si bine pe acest pamant.
    si stapanii nostri nici macar nu sunt romani. noi „alegem” administratori de colonie, nu reprezentanti.
    cine are cu adevarat puterea de a hotara destinul unei natiuni: banii si armele. noi suntem masa de manevra electorala si carne de tun. nu cred ca prezenta mea la vot ar fi influentat in vreun fel rezultatele. rezultate sunt intotdeauna cele care trebuie sa fie.
    si dovada acestei afirmatii sunt ultimii 20 de ani din istoria tarii, in care am fost redusi la stadiul de colonie indatorata.

    cat despre revolutie, hai sa spunem lucrurilor pe nume: e o lovitura de stat. De ce Iliescu nu a infundat puscaria? Pentru ca are un spate puternic si in mod sigur nu in aceasta tara.

    Politica noastra e un teatru de papusi pe care noi il luam in serios, iar cei ce trag sforile sunt total necunoscuti, invizibili.

    Nu am nici un chef sa joc rolul de imbecil care trebuie sa fie prezent la vot ptr a face iluzia sa functioneze.

    si la final sa ne amintim ce a spus Stalin, nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara voturile.

  28. adu said

    şi când spun „unii n-au colaborat şi n-au păţit nimic” nu mă refer la cei care luptau activ împotriva regimului, ci oameni obuşnuiţi (ca tata), care-şi vedeau de treaba lor, resemnaţi oarecum cu situaţia, dar suficient de curaţi cât să nu poată fi şantajaţi.

  29. adu said

    a mai observat cineva (în afară de mine) că cei cu idei puţine, dar fixe, care comentează pe-aici, au probleme cu a scrie corect în limba română?

  30. alin- votez daca vreau! said

    Sustin procesul biologic de a te pisa…pe ce vrei tu! 🙂
    Dreptul de a vota – este un drept, nu o obligatie!
    Dreptul a a alege sa nu votezi, sa te pisi, caci, mananci..etc este mult mai important decat dreptul de a vota, drept pentru care nu sunt pro constrangerilor de a vota!

    Eu as recomanda sa nu voteze celor care nu sunt informati. Cei care nu cunosc pe cine, ce, programul, proiectele, aliantele, etc.

    Votul negativ – ma duc sa votez pe ala sa nu iasa ala – nu este ok, daca pleci de la premisa ca ambii sunt „naspa”!

    Nu e ok sa fumezi tigari slim ultra mega light in detrimentul unei tigari mai tari, cu mai mult gudron! Poti sa nu fumezi DELOC! 🙂

    Nu ai cu cine sa votezi? Hai iar in strada! Sau..Implicate-te TU!

  31. saed said

    adu =”oameni obuşnuiţi”

  32. saed said

    adica, adu, da lectii oamenilor „obuşnuiţi” doar daca esti impecabil. altfel devii penibil.

  33. adu said

    @saed înainte să fim „redusi la stadiul de colonie indatorata” ce eram?

  34. adu said

    @saed nu dau lecţii, îmi exprim liber nişte opinii

  35. Tanase Razvan said

    Deci tu acum 25 de ani ai „luptat” in revolutie ca sa avem dreptul de a purta un tricou si acum te deranjeaza ca cineva il poarta? Si pe mine ma deranjeaza ca cineva se victimizeaza ca fost revolutionar dar nu poate admite ca fata respectiva avea dreptate.: votul in Romania e o rusine, o bataie de joc. De ce sa ma duc la vot cand oamenii care voteaza la 20 de secunde in Paris decid pe cine am eu presedinte timp de 5 ani? De ce sa votez impotriva unui primar care, de indata ce si-a simtit postul amenintat a strans toti tiganii si i-a adus la vot ca sa-si consolideze locul? Sau europarlamentari care nici nu stiu ca exist dar se duc sa reprezinte Romania? Daca vrei sa condamni fata respectiva pentru ceva, condamn-o pentru ca, mai mult ca sigur, nu stia de ce poarta tricoul ala si ea a facut-o ca sa-si impresioneze prietenii. Da, e pacat sa zbieri ca „nu eu l-am votat pe X sau pe Y, ca eu nu am votat pe nimeni” dar e si mai pacat sa votezi pe X sau pe Y si o mana de oameni sa se pise pe opinia ta si a unei parti importante din populatia tarii.

  36. Radu Sorin said

    Eu îmi aduc aminte că am votat ca U.N.P.R. (partidul gnerarului izmenelor) și U.D.M.R. (prostituatele politice) să NU mai fie la guvernare,. Am votat ca Băsescu să fie suspendat. Am văzut atunci cam cât de mult mai contează votul nostru. Trmiteți voi gunoaiele politice din România în Parlamentul European. Eu nu vreau să mă simt vinovat atunci când noua generație de parlamentari și senatori va vorbi despre „Arctica” în ședințele Parlamentului European și vor lua mită. Eu nu mă piș doar pe votul de anul ăsta, mă piș și pe U.E., F.M.I., B.M., U.S…. ș.a.m.d. (doar la nivel instituțional, cu cetățenii nu am absolut nimic). Ne tratează ca pe cei mai proști din curtea școlii și le cam convine că ajung retardați în Parlamentul European. Iar voi, ăștia revoluționari, ați stat cu mâna la p… când țara a fost făcută „cadou” corporațiilor „recomandate” de instituțiile mai sus menționate și acum vă opăriți că o fată și-a exprimat public frustrarea și protestul (drept constituțional dealtfel). Protest față de mizeriile din politica românească…. Dacă tot vă simțiți revoltați, ieșiți din nou în stradă, așa cum spuneți că ați făcut-o și în ’89. Luptați pentru pentru libertate și independență. Dacă voi credeți că Romania mai este o țară independentă, iar libertatea înseamnă doar că aveți acces la inernet și junk food, sunteți naivi. Mie nu mi se pare că România are un guvern și o clasă politică care decide ceva. Este doar o adunătură de slugi care execută ordine. Ordine care nu sunt deloc în interesul țării și a cetățenilor săi. Eu nu mă simt reprezentat de niciun candidat, ba chiar îi detest cu toată ființa. Aș fi votat cu Mircea Diaconu, dar campania lui a fost atât de slabă încât am aflat că a candidat după alegeri….

  37. adu said

    @Tanase Razvan înţeleg că tu ştii sigur că indiferent ce punem în urne, iese „cine trebuie”?

  38. Costel said

    Și eu mă piș pe vot. Și mă piș și pe opinia ta. Am dreptul să am opinii despre tine. Și despre vot. Tu ai dreptul să ai opinii despre vot, tipa care se pișă pe vot, și despre mine. Am opinia că acum ești frustrat și orgolios. Și mai am opinia că n-ai votat pe bune, ci ca să demonstrezi ceva. Am opinia că gândești mic și limitat, pentru că folosești morții revoluției ca motiv să ne judeci pe noi care nu votăm. Am dreptul să uit despre sacrificiile făcute la revoluție, și gândești limitat dacă ai impresia că nu am acest drept. Mai am opinia că ești o oaie cu drept de vot. Și că și eu sunt o oaie cu drept de vot. Când o să mori, pe crucea ta aș vrea să scrie „a votat”. Pe a mea aș vrea să scrie „n-a votat”. Beeeeee. Sfârșit.

  39. saed said

    @adu oamenii „obuşnuiţi” nu prea conteaza. si nu ai cum sa nu stii sigur asta uitandu-te in spate, la anii care au trecut?
    „inainte să fim “redusi la stadiul de colonie indatorata” ce eram?”
    eram o stat totalitar dar totusi national, a carui conducere urmarea totusi interesul populatiei, chiar daca nu exista atata „libertate” ca acum. cat despre libertatea de acum, este doar aceea de a vota cu cine vrei, nu si de a hotara cine va conduce tara si, in nici un caz, nu ai libertatea de a alege pe cineva care-ti apara interesele.

    din nou, actuala democratie e un regim feudal fardat si rujat, dar a carui esenta este la fel de nociva prostimii, pulimii, oamenilor „obusnuiti”.

  40. Oana said

    Ne simtire curata.
    O gramada de oameni au murit pentru ca Ea si alti se se poata Pisa pe „VOT”.

    Nimeni nu mai apreciaza nimic in tara asta.
    Sa ne fie rusine la toti.

  41. rafy said

    Ce de exemple de bizoni care cred ca au doar drepturi, responsabilitate nu.

  42. secmerean said

    @rafy: odata cu drepturile vin si responsabilitatile 🙂

  43. secmerean said

    @tanase razvan: mai citeste inca o data, thx

  44. secmerean said

    @Costel: Amin s-o bere rece.

  45. anonim stiut doar de CIA said

    E trist faptul ca atata lume inca mai crede ca votul are vreo importanta si ca poporul alege ceva (ma refer la cei care comenteaza, o felicit pe fata cu tricoul respectiv). Daca votul ar fi avut vreo importanta, de mult ar fi fost interzis. Sunt organisme care sunt cu mult deasupra oricarui guvern, FMI, Banca Mondiala, NATO (desi poate unii chiar cred ca NATO apara lumea),clubul Bilderberg printre multe alte organizatii care nu le alege nimeni cu votul lor si care conduc toate guvernele alese de oile care reprezinta poporul. Votul e doar ca sa mentina lumea in iluzia lor de libertate, doar atat, si se pare ca functioneaza foarte bine. Nu mai continui, sa se informeze pe cont propiu cei interesati, iar restul sa se uite in continuare la stirile de la prosTV.

  46. saed said

    oamenii care au cazut in 89 nu stiau pentru ce mor. lasand la o parte emotiile si privind la rece: 1989=lovitura de stat.
    scopul= Romania trebuia sa intre in noul Imperiu European, sa devina o piata de desfacere, fara industrie, agricultura, resurse, fara sistem de sanatate, fara educatie si fara speranta.
    resursele Romaniei nu s-au risipit, ele au fost doar transferate altor state sau organizatii. (da, stiu, teoria conspiratiei, o interpretare la indemana. ar trebui sa avem o explicatie sofisticata si in acelasi timp politicaly correct, nu i asa?)
    nu asta suntem acum?
    in ultimii douazeci de ani am mers la vot ca sa ajungem aici. deci votul nu e bun. nu in lumea asta.
    desigur, sunt si unii idealisti care cred contrariul. e libertatatea lor. realitatea e insa ceea ce vedem in fiecare zi si nu ceea ce ne-am dori sa fie.
    idealistii au si o doza de orgoliu. ei nu sustin o idee, ei vor sa ne arate ca sunt altfel, ca sunt mai destepti decat masa care reactioneaza firesc la ceea ce observa in jur.
    cu toate asta, nici ei nu au puterea de a schimba ceva. si de vina pentru esecul lor este , normal, multimea care nu gandeste, cei cu „idei fixe si putine” s.a.m.d.
    in actualul context suntem o multime de neputinciosi (ptr ca nu avem nici banii, nici armele, singurele care-ti dau puterea reala un in sistemul actual) care se bat intre ei ptr un tricou.
    nu votul va schimba vreodata ceva, ci alte lucruri.

  47. adu said

    @saed din păcate, mi-ai confirmat că eşti printre cei care consideră că acum e mai rău decât înainte de ’89.
    situaţia în care suntem acum se datorează fiecăruia dintre noi. sau, mai bine zis, halul în care am ajuns este din cauza fiecăruia dintre noi.
    cehii şi polonezii au avut după destrămarea blocului comunist un parcurs mult mai bun decât al nostru. asta li se datorează fiecăruia dintre ei. n-au mers pe ideea „sunt prea mic ca să pot schimba ceva”, ci cumva au reuşit să meargă în direcţia corectă. sigur că există nişte interese şi nişte puteri mai mari. mereu au existat. moscova a fost şi rămâne una dintre aceste puteri. dar adâncimea cu care aceste animale feroce îşi penetrează „victimele” depinde totuşi şi de rezistenţa pe care o întâmpină. da, depinde şi de noi. de noi ca popor, de fiecare dintre noi, prin fiecare acţiune pe care o facem: putem să aruncăm chiştocul pe jos pt că „oricum e mizerie, ce mai contează încă unul”. la fel, putem să ne pişăm pe el de vot pt că nu contează – oricum iese „cine trebuie”.
    dacă eram încă sub comunism, o duceam cu toţii mult mai rău. toate popoarele din blocul comunist. înclusiv noi, românii. dar e greu să accepte asta cineva cu nostalgia traiului călduţ în care eram ţinuţi ca nişte animăluţe înainte.
    oameni buni, dacă e bine în comunism, emigraţi în coreea de nord. în acelaşi regim am fi fost şi noi acum. sau, dacă preferaţi o climă mai caldă, puteţi alege cuba.

  48. Radu Sorin said

    Ecuația este simplă: cine vrea să voteze, să voteze, cine nu, nu. Nu am văzut atât de mulți deontologi pro-vot atunci când Băsescu s-a pișat pe el de vot (la propriu). Atunci când madame Merkel a spus: „nein, Băsescu rămâne!” Sunt doar găști ce reprezintă interese.

    P.S. În timp ce voi vă certați pe aici dacă să vă pișați pe vot sau nu, copacii din România au ales să plece din țară (cu ajutorul lui Verestoy si a austriecilor, bineînțeles).

    http://www.zf.ro/zf-24/dupa-aurul-negru-fac-profit-si-din-aurul-verde-austriecii-taie-paduri-romanesti-de-un-miliard-de-euro-pe-an-12652981

    Poate ar trebui să vă intereseze că resursele țării sunt date „cadou” corporațiilor „recomandate” de mai marii U.E. și U.S. Iar țara asta nu mai are decât sclavi de exploatat. Sclavi deontologi și cu principii 🙂

  49. Radu Sorin said

    Părerea unui om competent, zic eu:

    http://www.cotidianul.ro/ilie-serbanescu-ponta-ca-si-boc-lustruieste-pantofii-fmi-204223/

    Are dreptate. Dacă Românii vor să fie sclavi, să fie. Dreptul la vot le va ține cu siguranță de foame. 🙂

  50. La așa-zisa revoluție aveam 24 de ani, deci nu se pune problema că eram ne-născut. Dar nu pot să condamn o fată care spune acum acest lucru.
    De ce? Foarte simplu, pentru că tot ceea ce a primit această fată în urma scălâmbăielilor noastre de acum un sfert de veac a fost dreptul de a înjura. Atât, și nimic mai mult!
    Sau, nu e așa?
    În ceea ce privește chestia aia cu „dacă e bine în comunism, emigrați în Coreea de Nord”, e o prostie. De ce să emigrăm acolo când putem aduce Coreea de Nord aici, în mod democratic, firește?

  51. Dan Dinu said

    Da, fata aceea are dreptul sa se pise pe vot. Stii de ce? Pentru ca votul este un drept al ei, de care, daca doreste, poate sa nu uzeze. Sau sa uzeze de el asa cum doreste, inclusiv pisandu-se pe el. Este unul dintre putinele drepturi cetatenesti pe care le mai avem.

  52. Dana said

    Va felicit ca ati participat la revolutie. Insa dumneavoastra nu ati luptat atunci pentru dreptul meu – eu nici macar nefiind in viata, ati luptat pentru drepturile dumneavoastra. Eu si generatia din care fac parte (1990) beneficiem de pe urma drepturilor obtinute de dumneavoastra in 1989, exact in aceeasi masura in care dumneavoastra beneficiati de pe urma miscarilor civile de pana la nasterea dumneavoastra. Da, incluzand aici si comunismul. Asta e natura lucrurilor. Iar aceste drepturi de care beneficiem includ pe langa dreptul de a avea o opinie, dreptul de a o exprima liber (chiar daca asta inseamna un tricou), precum si dreptul de a alege sa votezi sau nu, asa cum bine sesizati si dumneavoastra.

    Nu vad rostul postarii dumneavoastra, atat timp cand unul dintre lucrurile pentru care ati luptat in 1989 este exact dreptul la libera exprimare. Ar trebui sa va bucurati ca fata isi poate exprima opiniile. Indiferent ca e vorba de cai verzi pe pereti sau opozitia si respingerea fata de sistemul democratic. Ar trebui sa va bucurati ca are posibilitatea exercitarii unei rezistente impotriva sistemului din care face parte fara sa-si ia un glont in cap. Pentru asta cred ca de altfel v-ati si luptat…

    Nu inteleg nici ce trebuie sa reiasa din postarea dumneavoastra. Faptul ca au murit oameni in ’89 ar trebui sa-i rusineze intr-atat pe cei care nu vor sa voteze (pentru ca li se pare inutil si legitimator pentru un sistem cu care nu sunt de acord) incat sa mearga la vot, desi asta e impotriva opiniilor si credintelor proprii? Din nou, v-ati luptat sa impiedicati exact asta. Si desi poate acesta nu este nici opinia mea, nici a dumneavoastra despre vot – democratia exact asta presupune, ca cel care are alta opinie decat cea pe care o ai tu, sa poata sa si-o exprime liber. Si in plus, daca nu ma insel, se vota si inainte, doar ca votul nu exprima preferintele celor care votau. Absenta de la vot este si ea o preferinta, si inca una care poate fi legitima, dupa cum am spus deja mai sus. Nu este deloc absurd sa te gandesti ca exista oameni rationali care ar prefera un sistem autoritar, cum nu e nici deloc absurd sa crezi ca exista oameni care considera ca mersul la vot este nociv in contextul actual. Asta inseamna pana la urma o atitudine democratica, sa intelegi ca exista multiple viziuni asupra vietii, toate legitime si demne de respect in masura in care nu ii lezeaza pe ceilalti. Si cand zic lezat nu ma gandesc in niciun fel la faptul ca te poti simti ofensat de un tricou.

    De asemenea, nu cred nici ca ati luptat pentru ca cineva sa-si aduca aminte de numele dumneavoastra, desi istoria oricum o va face. Ati luptat pentru niste drepturi, nu pentru un loc in istorie. Nu vreau sa fiu mai dura decat este cazul, dar tricoul respectiv este o dovada ca revolutia dumneavoastra macar din anumite perspective a reusit. Din altele, nu.

    Nu cred ca este in regula sa rusinam oameni pentru ca aleg sa nu voteze. Exact aceasta rusinare inutila ar trebui dupa parerea mea sa va ofenseze si tocmai pentru ca ati luptat la revolutie.

    Nu vreau nici sa intru in discutii in care revolutia nu a fost un demers complet pentru ca nu s-a facut o lustratie, pentru ca x, y, z, t. Si ca asa s-a ajuns la situatia de acum. A da vina generatiile de dinainte e destul de neproductiv. Ar trebui sa gandim mai limpede ce ne lezeaza si ce nu…

    Si am uitat un lucru important. Nu poate sa constituie o datorie faptul ca te nasti intr-un anumit context. Pe un astfel de rationament ar trebui sa fiu indatorata si comunistilor ce au luat casa parintilor bunicului, care astfel a ajuns sa se cunoasca cu bunica pentru ca s-a mutat intr-un alt oras. Si impreuna au avut-o pe mama care s-a casatorit tot printr-un sir de circumstante cu tata care au dus intr-un final la existenta mea.

  53. andy said

    Ma cac pe vot. Votu meu nu bate voturile date de un rrom cadorisit cu slapi si doua buletine… ca oricum sta si in vila lu sadoveanu si a lu arghezi… si el se caca ca si mine…doar ca fecalele lui pot motiva demolarea caselor si valorificarea lor. Votul meu e doar o impresie de democratie..e o eroare. Mafiotu si romu oricum vor avea trei voturi iar eu doar unu

  54. George said

    Ma pis pe el vot. Revoluția și libertatea pe care am câștigat-o în 89 mi-a fost furata de comuniștii din clasa politică de astăzi, în frunte cu iliescu și basescu.

  55. Bogdan said

    Sunt curios cine a scris articolul respectiv. Daca avea chiloti cazoni nici macar nu stia de ce e acolo darmite de dreptul de vot. Eu aveam chiloti civili si ma deplasam cu tancul de la radiodifuziune la CC. PENTRU DREPTUL FETEI DE A SE PISA PE EL DE VOT.
    Basca ca eroii nu au avut chiloti cazoni! Chilotii cazoni aveau arme pt. a se apara si a trage haotic in toate directiile. Dreptul de a te pisa pe el de vot e un drept castigat atunci; pana atunci era obligatoriu ca sa scoata Ceasca 99%!

  56. mery said

    asa cum va pisati toti pe vot,acum asteptati sa se pise toti pe voi!

  57. cristi said

    Ceea ce a deranjat a fost modul in care pocitania a spus ca nu vrea sa voteze. Daca spunea ca pur si simplu n-o intereseaza, n-avea nimeni nimic cu ea. Dar cind vezi o urita sleampata care se exprima ca o jegoasa, atunci si replicile sint pe masura. Daca nu vreti sa votati, stati tepeni acasa. Sinteti astenici si prabusiti de cind v-ati nascut. Eu am votat.

  58. Cristi said

    Da pai aia care au murit la revolutie au murit ca sa ne spuneti
    „voi” ce sa facem.

    Partidul de stanga se uita peste „umarul tau” ce votezi
    Partidul de mijloc se uita peste „umarul tau” ce votezi
    Partidul de dreapta se uita peste „umarul tau” ce votezi

    Suna ciudat?…. Nu in Romania eu am vazut pe toti facand asta in
    parlament si nu oriunde la televizor.

    Ce ma enerveaza cel mai mult, comunismul la noi se mosteneste.
    Parinti sunt mai mult sau mai putin comunisti e normal au trait o
    viata in comunism, dar persoanele pana in 40 eu nu mai inteleg….

    Asa ca imi rezerv dreptul DEMOCRATIC de a ma

    “Pişa pe el de vot”.

  59. Aurel Duta said

    Și mie ”mi-au tremurat chiloții” în 21 decembrie ’89 la baricada de la Piața Universității și mai târziu într-una din celulele penitenciarului Jilava. Dar duminica trecută m-am pișat și eu pe el de vot. Așa cum mă piș pe infecția de ”uniune europeană” la care am ajuns noi sclavi și slugi, și așa cum mă piș pe ”eurovizion”-ul lor și pe toate scârboșeniile pentru care au ieșit la vot electorii noștri dragi, duminică.
    Apropo, ați fost vreodată mulțumiți de cei pe care i-ați votat din ’90 încoace? După ce le-am tot dat funcții, bani și o țară întreagă de furat, n-ar fi timpul să ne mai și pișăm pe ei?
    PS: Dacă nu erați voi, cei 32% de electori obedienți, infecțiile de politicieni ”români” ar fi primit pișat 100% de la toți românii, așa cum ar fi meritat. Dar voi i-ați trimis la Bruxelles… pe zeci de mii de euro pe lună – plătiți din buzunarele noastre, ale tuturor… Se răsucesc în morminte copiii care au murit în ’89…!
    http://www.networkedblogs.com/XcjLU

  60. aduxyz said

    @Dana ai opinii aparent mature si logice. Totusi, ca sa spui „exista oameni rationali care ar prefera un sistem autoritar” tradeaza naivitatea varstei. De la un sistem autoritar pana la unul totalitar, distanta e mica. Oamenilor care ar prefera un sistem autoritar, trebuie sa li se explice in mod democratic pericolul la care se expun.

  61. Radu said

    Lasa-i, ca nu inteleg. Se bucura sa dea raspunsuri inteligente.

  62. Dan said

    Ai dreptul sa votezi ce vor ei, nu ai dreptul sa alegi pe cine vrei tu.Ai dreptul la exprimare dar nu ai posibilitatea de actiune (vezi Pungesti). Asa ca lasa fata in pace.

  63. saed said

    ca tot veni vorba despre comunism, hai sa ne gandim un pic si la esenta Uniunii Europene. Mie mi se pare ca e o noua Uniune Sovietica, doar ca e pe albastru. De ce spun asta?
    Pentru ca eu organism de centralizare a puterii. Ni se spune de la centru, de la CC al UE ce avem de facut cu economia, ce mancam, ce cumparam, ce gandim etc.
    Deci am iesit din comunismul sovietic pentru a schimba in cel european.
    Asa ca ma pis pe el de vot inca o data.

  64. Gica said

    Si daca ai iesit in strada ce ai facut? Mai bine stateati dracu acasa! A fost alegerea voastra,prezentul meu este din vina voastra,voi mi-ati decis viitorul si l-ati decis prost.Comunismul era prost??? Traiti acum in asa-zisa democratie prost inteleasa si prostul capitalism condus de aceasi adunatura de comunisti de pe vremea cand erati voi in strada.Lasa-ma cu „am internet” telefoane..abureli d-astea….. Ma pis pe el de vot si ma pis pe iesirea voastra in strada din „89 asa-zisa „revolutie” numai prostii au murit,nevinovatii ,care habar n-au avut ca este o lovitura de stat. Acum va dati eroi ai neamului…pensia de revolutionar merge? Ma pis pe el de vot !!! Sper sa-mi lasi totusi comment-ul..este parerea mea!

  65. cornelborina said

    Reblogged this on Cornel Borină.

  66. dana said

    @ aduxyz Nu stiu ce sa zic. Bineinteles ca se poate sa pice intr-o tiranie destul de usor…dar oamenii care au ales asta nu sunt irationali si ma gandesc aici ca poti sa ai un parcurs istoric si cultural care sa te indemne sa preferi asa ceva.

    Ce voiam eu acolo sa zic este ca daca ai pe bune o atitudine democratica trebuie sa le oferi ocazia astora sa se exprime, pentru ca altfel iti tradezi principiile de baza. Dar bineinteles democratia ca orice sistem tinde sa se instapaneasca si ea, sa se extinda si sa se denatureze. Iar a nu fi tolerant catre grupurile netolerante este si ea o astfel de forma de pervertire.

    Oricum atunci cand o democratie se transforma intr-un sistem autoritar in mod legitim (adica prin vot), acolo democratia a esuat lamentabil, pentru ca ai o majoritate de extrema. D-asta e si foarte interesant ce se petrece acum in Europa. Eu nu am cochetat niciodata cu extremele, insa pot sa inteleg cum unii ar putea fi tentati.

    In plus, poti sa susti la o adica ca ceea ce avem noi e o oligarhie, nu o democratie. Oricum asta-i o discutie dificila…

  67. […] Fata, nu uita cine ti-a dat dreptul de a te pisa pe el de vot – secmerean.wordpress.com855 shares 746 comments 2556 likes 26 tw. trackbacks 59134 tw. followers 1 blog trackback […]

Lasă un răspuns

